Zápisky matičky

Ivana Ashby

Palačinky na oběd? Ne, dáme si raději pizzu!

Jeden z kulturních rozdílů Anglie, USA = žádné sladké obědy. Neexistují nudle s mákem, buchtičky s krémem, palačinky nebo žemlovka na oběd. Sladkosti jsou jenom jako zákusek a za ta léta v cizině jsem již odvykla klasickým obědům z mých dětských let.Pamatuji si dny, kdy byly sladké obědy, dnes si říkám, jak jsme vlastně žili nezdravě, ale na druhé straně, když vidím jídelníček amerických dětí ve škole, všechny ty české obědy vlastně nebyly až tak tragické. Aspoň byla polévka, maso, zelenina a další přílohy. V USA je vše jinak. V USA palačinky nejsou tak populární jako lívance, zdá se. Lívance se syrupem, někdy javorovým, jindy javorokukuřičným nebo různě ochuceným, se podávají na snídani, někdy s klobáskou nebo párečky a vejci v různé úpravě. Rozhodně nejsou považovány za oběduhodné.

5.8.2011 v 11:50 | Karma článku: 18.32 | Přečteno: 2287 | Diskuse

Ivana Ashby

Žena v domácnosti: několik druhů těchto vzácných??? živočichů

Jak už jsem psala párkrát v minulých článcích, jsem doma. Američané mě teď titulují stay at home mom, a já je opravuji, že jsem housewife. Nejsem žádná "mamka zůstávající doma". Stay at home mom je titul užívaný jistými lidmi. Ve vízu mi Britové dali homemaker. Jsem prostě tvořitelka domácnosti, matka v domácnosti, manželka a matka. V americké televizi jsem nedávno zachytila pořad Real Housewives of Atlanta, který byl pak vystřídán tím samým, ale z New Yorku. Jsou to opakování. Na pár minut jsem se podívala, než jsem to vzdala. Program v USA přes den, tedy pro lidi, kteří jsou doma, si zaslouží vlastní článek. A tak zpět k těm ženám v domácnosti.

27.7.2011 v 10:44 | Karma článku: 14.86 | Přečteno: 1813 | Diskuse

Ivana Ashby

Mít děti je strašné a strašně těžké

Kdo vůbec vymyslel, že je nutné mít děti? Svět je přelidněný.Děti. Hrůza. Těhotenství je strašné. Bylo mi hrozně zle, celých 9 měsíců. Nemohla jsem jíst. Nemohla jsem pít. Vše šlo ven. Doktoři byli krutí. Nelidští. V porodnici ještě horší. Porod byl hrozný. První porod v porodnici, kde jsem sotva porodila, už jsem šla domů. Druhý porod jsem nehodlala trpět a nechala jsem si udělat císařský řez. Je to tak jednodušší. Musela jsem kojit, jinak by mě doktoři a rodina ukamenovali. Bylo to utrpení. Pořád vstávat v noci a nevyspat se, nechodit ven, pořád jenom plínky, víte, že když dítě kojíte, má víc plínek? A s koncem kojení to nepřestalo.

26.7.2011 v 9:12 | Karma článku: 18.57 | Přečteno: 2699 | Diskuse

Ivana Ashby

Mít třetí dítě? A co když to budou dvojčata?

V poslední době se s manželem bavíme na téma třetí dítě. On by rád měl další, líbí se mu myšlenka velké rodiny. Já si nejsem tak jistá. Nejde o peníze, finančně to je jedno, jestli bychom měli 2 nebo 10, ale tak nějak si nejsem jistá. Naše děti už jsou samostatné, chodí do školy (našli jsme skvělý dům v oblasti, kde je skvělý školní distrikt) a nejsem si moc jistá. Znamenalo by to další roky piplání dalšího tvorečka a také pár zmatků ohledně národností. Když bychom měli teď dítě, bude automaticky Američan, zbytek rodiny bude britské, než jsme se přestěhovali do USA, udělala jsem si konečně dvojitou národnost, českou i britskou. Ale mít jedno dítě Američana? Hmmm?

21.6.2011 v 10:28 | Karma článku: 9.93 | Přečteno: 1981 | Diskuse

Ivana Ashby

Pc program, který naučí vaše děti číst aneb hurá líným rodičům

V dnešní době jsou rodiče víc a víc nahrazováni počítačem. Děti některých rodičů prosedí hodiny a hodiny u počítače, hrají různé hry a spokojeně tloustnou. Nechodí ven, ale sedí doma. A je tady novinka pro vaše ne ještě školou povinné! Hračka, která vaše dítě učí číst a počítat. Například Leap Frog. Dítě opakuje foneticky samohlásky, souhlásky a pak se učí číst. Super. Pak ho můžete na počítači zkontrolovat, co vlastně dělá a jak pokročilo. Zbláznil se svět? Co takto rodiče, kteří učí svoje děti? Vymřeli?

30.11.2010 v 10:40 | Karma článku: 12.88 | Přečteno: 2080 | Diskuse

Ivana Ashby

Levé, pravé prso připravit. Pozóór. Bude se kojit.

Nedá mi to, ještě se vrátím k téma kojení. Pánove mi prominou, dámy snad též. V dnešní době se řeší věci, které dřív byly tak nějak samozřejmé. Kojení patří k nim. Je to opravdu takové mučení a utrpení? Budete mít rozkousané bradavky a budete nevyspalé a budete trpět a kojit, až do zbláznění? To záleží na vás. Především věřím tomu, že podvědomí dělá hodně. Jste li předem rozhodnutá kojit, jde to snáz. Jste li předem rozhodnutá nekojit, prosím, zkuste si to moje pojednání přelouskat tak i tak a pak mne můžete seřvat.

26.11.2010 v 10:32 | Karma článku: 20.01 | Přečteno: 2606 | Diskuse

Ivana Ashby

Nebudu kojit, nechci mít vytahaná prsa a vykojený mozek

I tohle slyšíte jako argument, proč nekojit. Jistě, nekojení má děsně moc výhod. Dítě spí déle v noci, protože umělé mléko se déle tráví, tudíž dítko neotravuje každou hodinu nebo dvě. Nemusíte se bát o svoje prsa, že budou znárodněna tím malým velitelem, který právě velí vaší rodině, manžel si s nimi pořád může hrát. Nemusíte se bát, že budete tak utahaná, že váš mozek bude jenom znít jako na poplach, je třeba kojit..je třeba kojit. Nebudete muset kupovat extra podprsenky na kojení. Nakrmit dítě může každý. Nemusíte teda být doma. Nebudete muset kontrolovat, co jíte, protože to nepůjde do mléka. Prostě svoboda. No tak dobře, budete muset sáhnout do peněženky a zaplatit nějakou tu umělou výživu, ale za ten klid to stojí, ne?

22.11.2010 v 16:10 | Karma článku: 29.16 | Přečteno: 4708 | Diskuse

Ivana Ashby

Diagnóza Supermatka aneb proč na Ona dnes mají z matek zmatek?

Nemám dost dukátů na účtě, a tak pročítám články na Idnes a sbírám. Jde to pomalu. Náhodou jsem při tom povinném sběru (pamatujete sběr lípy, heřmánku a starého papíru?) narazila na tento článek. http://ona.idnes.cz/diagnoza-supermatka-0lp-/deti.asp?c=A101013_180508_deti_job Připadá mi, že je psán dost zvláštně. Jakoby pisatelka sama neměla jasno, kdo a co a jak a splácala několik osobností matek dohromady a celý článek je psán dokonce s jakousi averzí vůči matkám, které se věnují dětem a ne práci či koníčkům a chozením na kafíčko.

15.10.2010 v 10:02 | Karma článku: 19.53 | Přečteno: 1796 | Diskuse

Ivana Ashby

Mamíííííí, mámo, matko, mamko, maminko, matičko moje milá

Anglie a mateřská dovolená? Ne, žádné 2, 3 nebo 4 roky placené dovolené a státní jesle-školky. Mateřská ve Velké Británii je poněkud jiná než v Česku. hodně žen se vrací do práce dříve po porodu a mají hlídání, já měla tzv. mateřskou rok u prvního potomka. Ale v roce je dítě ještě tak malé, že mi připadalo šílené ho nechat na 8 - 10 hodin v cizí péči a jít pracovat s tím, že nějakou část platu buď mého nebo manželova dáme za hlídání. Matematika teda není předmět, který mne bavil, ale lehce jsem si spočítala co a jak. Prostě práce se odsunula na vedlejší kolej, však oni mě tam nahradí a taky že nahradili raz dva.

11.10.2010 v 10:08 | Karma článku: 26.21 | Přečteno: 2048 | Diskuse
Počet článků 45 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 5296
Typická ženská, která musí kecat do všeho, proto se rozhodla psát blog