Cestou, necestou

Ivana Ashby

Ochutnavka Vina “Texas Style”

Rozhodla jsem se podelit o svoji prvni vinovou ochutnavku v Texasu. Nevedela jsem co od ni zde ocekavat, protoze vse je jine nez v UK i v CR a musim priznat, ze jsem byla jsem velmi mile prekvapena! Vlastne to byla zatim ta nejlepsi ochutnavka, na ktere jsem kdy byla! Texas nezklamal!!

25.10.2012 v 20:17 | Karma článku: 8.92 | Přečteno: 831 | Diskuse

Ivana Ashby

Po roce v USA - je to lepší než v UK nebo Česku?

Tak už je to přes rok, co bydlíme v Texasu. A musím přiznat, že už jsem si zde zvykla a Texas je můj nový domov. Chtěla bych se podělit o celkem zajímavé? postřehy a porovnání s UK. Za tento rok jsme obdrželi zelenou kartu, tak jsme oficiálně trvalí residenti USA.

16.7.2012 v 10:42 | Karma článku: 19.83 | Přečteno: 2930 | Diskuse

Ivana Ashby

Levá strana už není ta pravá aneb řízení v USA

Jak už jsem psala v předešlých článcích, před zhruba půl rokem se naše rodina přestěhovala do USA. Než jsme se přestěhovali, tak nám náš právník doporučil, ať si uděláme tzv. mezinárodní řidičský průkaz, protože s britským bychom si vystačili maximálně měsíc. Následovali jsme jeho radu, ale po příjezdu do USA jsme stejně zjistili, že budeme muset udělat americký, protože mezinárodní sebou nesl jisté nevýhody. Ale ani Řím nebyl postaven za den, a tak nám to trvalo déle.

26.9.2011 v 9:58 | Karma článku: 9.84 | Přečteno: 1361 | Diskuse

Ivana Ashby

Očkování, škola, zdraví a tak různě z USA

Naše děti už zahájily školu. Školní rok tady začíná dřív, většinou v srpnu. Protože jsem donedávna žili v Anglii, museli jsme nechat děti doočkovat, než šly do školy. Narozdíl od Angličanů, Američané očkují na trošku víc nemocí. Teda, očkování v USA povinné není, ale bez potvrzení o všech očkováních není možné přijetí dětí do škol. Kdekoliv je dítě v kolektivu, třeba i v mateřském centru, musí mít očkování. Děti to braly celkem sportovně, jako vše tady. Jsme tady sotva půl roku a za tu dobu si zvykly a už je vidět, jak se z anglických dětí stávají děti americké. Slovník a intonace se mění. Děti jsou vůbec úžasné, jak rychle se přizpůsobí. Nedá se říct, že jim chybí Anglie. Prostě jsme teď doma tady. Další očkování nás čeká za pár let.

29.8.2011 v 10:56 | Karma článku: 16.49 | Přečteno: 2748 | Diskuse

Ivana Ashby

Expanze amerikanismu nejen v Anglii

Nedávno na BBC byla zvěřejněna série článků ( http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-14285853, http://www.bbc.co.uk/news/magazine-14201796 a http://www.bbc.co.uk/news/14130942) na téma amerikanizace v Británii. Bohužel amerikanismy pronikají do kultury anglické a když na to poukážou Britové, Američané se cítí dotčeni. Nejdřív se objevil článek pana Engela, pak argumentující článek pana Barretta - USA. Jeden z názorů pana Barretta je, že americká a britská angličtina jsou sourozenci, ani jedna není rodič té druhé. Já to vidím spíš jako někteří čtenáři. Britská angličtina je rodič, americká angličtina je dítě, dítě, které si šlo vlastní cestou a které by mělo rodiče ctít.

8.8.2011 v 10:59 | Karma článku: 13.68 | Přečteno: 1460 | Diskuse

Ivana Ashby

Poprvé v USA

Tenhle článek bude vlastně nejen o tom, jak jsem poprvé spočinula na americké půdě, ale jak na mě dnes po pár měsících působí. Před několika měsíci jsme poprvé letěla do USA. Tenkrát bez dětí, jen vyřídit pár formalit s manželem. Manžel se už zorientoval v nové práci a společně jsme hledali vhodný dům. A i když mi někteří známí říkali hodně o USA, stejně mě pár věcí překvapilo.Možná vám to bude připadat naivní, ale je to vážně jiné, když vám někdo něco popisuje a když to poté vidíte. S manželem jsem strávila pár dní, pak zpět do UK. Dnes jsme všichni přestěhovaní a budu mít víc času něco semotamo napsat. Takže první dojmy v USA?

17.6.2011 v 10:12 | Karma článku: 15.32 | Přečteno: 1429 | Diskuse

Ivana Ashby

Ty seš ale kráva! Vy jste ale kráva!

Aneb o tykání a vykání na Idnes: Mnozí diskutéři si rádi tykají a tykají i blogerům. Sice neznají osobně ani druhého diskutéra nebo blogera, trvají na tykání. Mnohdy zazní důvody, že druhého neznají a právě proto tykají, protože co když na druhém konci sedí patnáctiletej puboš, přece mu nebudou tykat. Ale co když tam sedí padesátiletej dědula? Co takto trošku slušnosti? Nevím, ale mě doma učili, že se cizím lidem vyká. A proto všem diskutérům vykám, jedině že bych si byla jista a znala je osobně, přátelům bych tykala. Ale jinak? Ostatním blogerům též vykám, i kdyby jim bylo oněch 15 let.

22.12.2010 v 11:10 | Karma článku: 20.00 | Přečteno: 2406 | Diskuse

Ivana Ashby

Z Anglie do Ameriky anebo člověk míní, život mění

Naši rodinu čeká velká změna. Ne, ne další dítě, jak každý reaguje na moje emaily či novinky na skype, ale stěhování. Jak se říká, raději vyhořet než se stěhovat a nás opravdu stěhování čeká. Za oceán. A ne, tohle nepíšu, protože se chci vytahovat, ale jenom se podělit o zvláštní novinky. Již v minulosti měl můj muž pracovní nabídky z USA, ale nikdy nebyly tak zajímavé, aby o nich vážně uvažoval. Nedávno dostal nabídku, která zněla velmi, velmi lákavě. Udělali jsme rodinnou válečnou poradu a odsouhlasili, že tentokrát bude Ano Americe.

6.12.2010 v 11:48 | Karma článku: 11.94 | Přečteno: 1905 | Diskuse

Ivana Ashby

Anglie, Anglie, tam se spousta piva vypije

Anglie, kterou známe... Angličtí gentlemani, Angličtí suchaři.... Vynikající anglické školy, Anglický humor.... Land Rover, Bentley.... Majordomus - Manor House .... Ochotní a uctiví lidé ...Tisíc akcentů a jedna řeč Cricket, Rugby, Football ....Roast beef a Yorkshire pudding a Strawberries and cream ........Piknik v parku Sendviče a caj s mlékem ...Fish and chips...... Historie, literatura, kultura Miss Marple, Jeeves, Monty Python Flying Circus, Mr. Bean, Harry Potter

3.12.2010 v 11:46 | Karma článku: 17.14 | Přečteno: 1927 | Diskuse
Počet článků 45 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 5296
Typická ženská, která musí kecat do všeho, proto se rozhodla psát blog