Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nebudu kojit, nechci mít vytahaná prsa a vykojený mozek

I tohle slyšíte jako argument, proč nekojit. Jistě, nekojení má děsně moc výhod. Dítě spí déle v noci, protože umělé mléko se déle tráví, tudíž dítko neotravuje každou hodinu nebo dvě. Nemusíte se bát o svoje prsa, že budou znárodněna tím malým velitelem, který právě velí vaší rodině, manžel si s nimi pořád může hrát. Nemusíte se bát, že budete tak utahaná, že váš mozek bude jenom znít jako na poplach, je třeba kojit..je třeba kojit. Nebudete muset kupovat extra podprsenky na kojení. Nakrmit dítě může každý. Nemusíte teda být doma. Nebudete muset kontrolovat, co jíte, protože to nepůjde do mléka. Prostě svoboda. No tak dobře, budete muset sáhnout do peněženky a zaplatit nějakou tu umělou výživu, ale za ten klid to stojí, ne?

foodandhealth.com

Ale prosila bych i sáhnout do svědomí. Opravdu jste to zkusily? Protože těch žen, které opravdu nemohou kojit, je jako šafránu. Laktační liga ať si říká svoje, stejně tak slepicoidní ženské trendy časáky, které říkají, že kojení v dnešní době je přežitek.

Většina žen, které propagují láhev, je taková, že se jim prostě a stručně nechtělo. Prý to zkusily, ale nešlo to, tak to rychle vzdaly.Větší problém je u matek, které rodily císařským řezem.

Přiznám se, že jsem hrdá a lenošná matka. Hrdá, že kojila a mazlila se miminkem, měla pro něj vždy to správné jídlo, které mělo to správnou teplotu, všechny důležité imunní látky i látky pro rozvoj mozku, které se umělé mléko zoufale snaží napodobit, ale nemůže. Protože matka příroda se nedá napodobit docela. Jsem taky lenošná, protože vstvávat v noci a šourat se do kuchyně, abych připravila láhev, dala do ní prášek, ohřála vodu a celé to míchala a pak testovala teplotu, na to mne neužije. Raději jsem v noci spala a během noci se probrala na kojení, které jsem zvládla v polospánku. Přiznám se, byla to někdy otrava, zoufale jsem si přála vyspat se, na druhé straně jsem věděla, proč to dělám a hlavně pro koho. Neměla jsem vykojený mozek, jen jsem byla děsně utahaná. Ale stálo to za to.

 

Také se přiznám, že než jsem měla děti, nebyla jsem nijak zvlášť naladěna na dětičky, nestudovala jsem haldu brožurek o výchově a kojení dětí před porodem, nehlídala jsem cizí děti. Doteď nevnímám všechny děti jako úžasné a krásné. Ale jedno jsem věděla. Budu kojit. A také jsem kojila. Možná podvědomí dělá víc, než jsme si ochotné přiznat...Laktační ligu lze ignorovat, stejně jako lze ignorovat trendy ze západu. V Česku je teď trend nekojit, protože se tam zpětně dostává vliv západu. Jenže na západu si tím ženy prošly už dávno a je spíš trend kojit, v Anglii se snaží kojit aspoň těch prvních 6 měsíců života, což je doporučená doba pediatry. Samozřejmě déle je lepší, ale zase ne moc dlouho, protože i mě připadá kojené 4leté dítě trošku jako úlet.

 

V dnešní době je plno řečí, jak je důležitá spokojená máma, která se má věnovat svým koníčkům a nenechávat se omezovat dítětem, že spokojená máma znamená spokojené dítě. Ale jak je dítě spokojené, když se mu matka až tak nevěnuje a nakrmit ho může každý, kdo umí držet láhev a smíchat prášek s tekutinou? Spokojená máma je fajn, ale spokojené dítě je ještě lepší.

Myslím, že ženské by měly víc užívat selský rozum. A ten diktuje kojení, snažit se kojit. Jsme savci a matka příroda nám dala prsa, teda nám ženám, na kojení. Prsa se nevytahají kojením, to se stává možná a někdy u velkých prs, protože mlékem se zvětší, ale kdo má tak obrovská prsa, tak působí oním dojmem v 18 nebo 36, a co je důležitější - pevná prsa nebo zdraví dítěte? Kojení pomáhá děloze po porodu, aby se zase dostala zpět do původní podoby. Jde to rychleji, když kojíte. Mateřské mléko. Zázrak.  Jídlo máte vždy po ruce. Jídlo, které je i pití, je tak akorát vyvážené, co se týče cukru a tuku. Jídlo, které má i utišující účinek.

Mateřské mléko a mateřská láska, nesouvisí to tak trochu?

 

Autor: Ivana Ashby | pondělí 22.11.2010 16:10 | karma článku: 29,25 | přečteno: 4708x
  • Další články autora

Ivana Ashby

Ochutnavka Vina “Texas Style”

Rozhodla jsem se podelit o svoji prvni vinovou ochutnavku v Texasu. Nevedela jsem co od ni zde ocekavat, protoze vse je jine nez v UK i v CR a musim priznat, ze jsem byla jsem velmi mile prekvapena! Vlastne to byla zatim ta nejlepsi ochutnavka, na ktere jsem kdy byla! Texas nezklamal!!

25.10.2012 v 20:17 | Karma: 8,92 | Přečteno: 831x | Diskuse| Ostatní

Ivana Ashby

Po roce v USA - je to lepší než v UK nebo Česku?

Tak už je to přes rok, co bydlíme v Texasu. A musím přiznat, že už jsem si zde zvykla a Texas je můj nový domov. Chtěla bych se podělit o celkem zajímavé? postřehy a porovnání s UK. Za tento rok jsme obdrželi zelenou kartu, tak jsme oficiálně trvalí residenti USA.

16.7.2012 v 10:42 | Karma: 20,03 | Přečteno: 2930x | Diskuse| Ostatní

Ivana Ashby

Levá strana už není ta pravá aneb řízení v USA

Jak už jsem psala v předešlých článcích, před zhruba půl rokem se naše rodina přestěhovala do USA. Než jsme se přestěhovali, tak nám náš právník doporučil, ať si uděláme tzv. mezinárodní řidičský průkaz, protože s britským bychom si vystačili maximálně měsíc. Následovali jsme jeho radu, ale po příjezdu do USA jsme stejně zjistili, že budeme muset udělat americký, protože mezinárodní sebou nesl jisté nevýhody. Ale ani Řím nebyl postaven za den, a tak nám to trvalo déle.

26.9.2011 v 9:58 | Karma: 9,84 | Přečteno: 1361x | Diskuse| Ostatní

Ivana Ashby

Očkování, škola, zdraví a tak různě z USA

Naše děti už zahájily školu. Školní rok tady začíná dřív, většinou v srpnu. Protože jsem donedávna žili v Anglii, museli jsme nechat děti doočkovat, než šly do školy. Narozdíl od Angličanů, Američané očkují na trošku víc nemocí. Teda, očkování v USA povinné není, ale bez potvrzení o všech očkováních není možné přijetí dětí do škol. Kdekoliv je dítě v kolektivu, třeba i v mateřském centru, musí mít očkování. Děti to braly celkem sportovně, jako vše tady. Jsme tady sotva půl roku a za tu dobu si zvykly a už je vidět, jak se z anglických dětí stávají děti americké. Slovník a intonace se mění. Děti jsou vůbec úžasné, jak rychle se přizpůsobí. Nedá se říct, že jim chybí Anglie. Prostě jsme teď doma tady. Další očkování nás čeká za pár let.

29.8.2011 v 10:56 | Karma: 16,49 | Přečteno: 2748x | Diskuse| Ostatní

Ivana Ashby

Lidi s tetováním jsou všichni vyrovnaní a vzdělaní a supr

Musím se omluvit tetovaným a jiným lidem, kteří si zdobí tělo. Ano, omlouvám se moc a moc. Jsem totiž mimo. Já jsem netušila, jak moc skvělí lidé mají tetování. Kolik ředitelů, manažerů. Jak je tetování drahé. Jak si ho nemůže žádná nízká třída dovolit, takže to není jasně záležitost nízké třídy. Tetování je taky decentní. Umělecké. A vůbec neříká nic o lidské psyché. Omlouvám se tedy všem tetovaným, netušila jsem, že ani jeden z nich nemá nízký příjem a nízké sebevědomí. Dokonce jsem se dozvěděla, že trpím neurozou a separačním traumatem a měla bych se léčit. Možná si po terapii nechám udělat i nějaké to tetování. Protože tetovaní lidi jsou fakt skvělí:

25.8.2011 v 7:22 | Karma: 38,93 | Přečteno: 26616x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05,  aktualizováno  10:41

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

Zemřel Robert Kvaček. Spisovateli a uznávanému historikovi bylo 91 let

27. dubna 2024  10:10,  aktualizováno  10:24

Ve věku 91 let zemřel historik a spisovatel Robert Kvaček. Ten patřil k největším osobnostem...

Neapol zasáhlo zemětřesení o síle 3,9. Ohnisko se nacházelo na svahu sopky Vesuv

27. dubna 2024  9:52

Oblast kolem sopky Vesuv nedaleko jihoitalské Neapole v sobotu ráno zasáhlo zemětřesení o síle 3,9....

Veřejnoprávní média by neměla mít zisk z reklamy, zní z Asociace komerčních televizí

27. dubna 2024  9:41

Mediální manažerka Klára Brachtlová už rok stojí v čele Asociace komerčních televizí (AKTV). Tu...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 45
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5296x
Typická ženská, která musí kecat do všeho, proto se rozhodla psát blog