Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Žena v domácnosti: několik druhů těchto vzácných??? živočichů

Jak už jsem psala párkrát v minulých článcích, jsem doma. Američané mě teď titulují stay at home mom, a já je  opravuji, že jsem housewife. Nejsem žádná "mamka zůstávající doma". Stay at home mom je titul užívaný jistými lidmi. Ve vízu mi Britové dali homemaker. Jsem prostě tvořitelka domácnosti, matka v domácnosti, manželka a matka. V americké televizi jsem nedávno zachytila pořad Real Housewives of Atlanta, který byl pak vystřídán tím samým, ale z New Yorku. Jsou to opakování. Na pár minut jsem se podívala, než jsem to vzdala. Program v USA přes den, tedy pro lidi, kteří jsou doma, si zaslouží vlastní článek. A tak zpět k těm ženám v domácnosti.

Všeobecně mi připadají Američanky v pohodě s tím, že jsem doma. Sice se to tady bere jinak než v Anglii, ale pořád pohoda.

Nejvíc pohrdání mým titulem jsem zažila právě od českých žen. Podle Češek je ženská doma nějaký podřadný živočich, co nemůže jít ven, nemá vlastní život a je zcela otrokem domácnosti.

Zato Angličanky to berou v pohodě, některé jsou doma, některé jsou posedlé prací, dost jich řekne, to se máš, to bych taky chtěla, ale fakt to nejde. Některé prostě musejí pracovat, jiné chtějí. Ale v Anglii se to bere naprosto v pohodě. Američanky jsou v pohodě též, akorát mají o ženě domácí jistou představu, každá třída jinou. Chudší lidi mají pocit, že bych měla chodit v teplácích a bohatší lidi řeknou, že je to bohulibé, že jsem doma,  a některé ženské upřímně vzdychnou, jiné zalžou, že by to braly, ale dobře vím, že to není pravda, že jim vyhovuje hodit děti na krk někomu jinému a raději jít do práce a koupit si další auto a zaplatit hlídání (věřte, znám lidi a při delším rozhovoru a známosti vyjde dost věcí najevo).

Představy lidí jsou různé, o tom, jaká vlastně žena v domácnosti je. A není žena v domácnosti jako žena v domácnosti.

Ve výše zmíněném pořadu Real Housewives of Atlanta vlastně ani nebyly ženské doma. Byla tam skupinka rozhádaných černošek, které klofly bohaté chlápky a teď se vyžívaly hlavně v nákupech a klevetách.

Taky tam byla jedna běloška, která byla milenkou bohatého muže, ověšena parukou a tlustými zlatými doplňky.  Hádaly se a málem si vjely do jejich falešných vlasů. Dívala jsem se chvíli, déle bych to nezvládla, nemám ráda ženské ječení a pořady o ničem. Jenom mne to zaujalo, protože definice žena doma tam byla značně pokroucená. Milenka, co má bohatýho ženatýho chlapa je v pořadu Real Housewives?

 

Já jsem se setkala s pár typy žen v domácnosti:

Typ sebeobětující se, otrokyně rodiny, která chodí od jednoho člena k druhému, utírá jim pusu, utírá prach, vysává drobky, vaří, nedá se s ní bavit o ničem jiném než o dětech, taková ženská nečte (nebo čte románky pro ženy, povrchní knížky, nezajímá se o nic jiného než manžílek a dětičky. Jakmile dětičky vylétou z hnízda, je doma hooodně prázdno a manželé si nemají co říct. Nebo se jí zadaří a stará se o vnuky. koloběh se pak opakuje.

 

 

 

Typ ano, jsem doma, ale taxikařím

To je matka taxikářka, která se naopak neunavuje velkým uklízením, vařením a péčí o děti. Dělá jen to nejnutnější, aby pak manželovi líčila, jak je doma furt vytížená a unavená. Děti jsou od malička v různých kroužcích a matinka je každý den někam vozí, z kroužku do kroužku, ke kamarádům na přespání. Taková matka má také celkem velké ambice pro svoje ratolesti. Neexistuje, že by u takových lidí byl den, kdyby ona byla jenom s dětmi doma a věnovala se jim. Ale přece se jim věnuje, ne? Vozí je do kroužku, kde se jiní lidé ujmou výchovy??? Vaří se rychlovky, úklid se dělá jen tak, nebo se rovnou najme paní, co chodí jednou za týden. Matinka organizuje často výlety pro děti její a jejich známých a často si vyrazí jen tak bez dětí na party s ostatními taxikářkami, kde se pak chválí, jak jsou super matky a jak moc pro děti dělají.

Tip bio matka

Batikované oblečky, chlupy v podpaží, kojí, používá menstruační kalíšek a látkové pleny, myslí na přírodu, jídlo dělá doma nebo kupuje zaručeně bio věci.

 

Typ socka

 

Ano, i ta se řadí do kategorie matka doma. V Uk jsou dokonce takové, které jsou sice doma, berou podporu, ale děti dávají do hlídacích center. Nechápu a nepochopím. Jednak ochuzují děti a jednak ochuzují samy sebe.

 

Typ ... který nedokážu popsat

Vezmu si teda na pomoc video.

 

 

Pak je někde jako  já: Jsem doma, v prvním roce života dětí jsem drasticky omezila společenský život, kojila, patlala kašičky, četla pohádky, ale nikdy nešišlala na děti, nemyslím, že je šišlání vhodné. Ráda jsem si přečetla pohádky, buď pro mě byly nové nebo jsem si připoměla ty, které znám. Mám skvělé známé, které mne seznámily s báječnými britskými autory (o tom někdy napíšu). Tenhle článek nepíšu, protože se chci chválit, jenom chci poukázat na to, že jsou různé typy žen doma a taky mi vadí škatulky jiných. Hlavně ty české škatule. Nejsem dokonalá, někdy hřeším, ale snažím se být dobrou matkou, aby děti byly sebejisté, aby věděly, že se na nás vždy můžou spolehnout. Někdy nevařím. Někdy jíme venku. Někdy mě děti fakt lezou na nervy. Někdy jsem utahaná. Někdy jsem ráda, když jdou konečně do školy. Někdy jim dovolím jídlo z McDonaldu. Někdy jim dovolím jíst u televize. Někdy nechávám nepořádek v kuchyni. Prostě dělám spoustu věcí, které bych dělat neměla. Někdy prostě hřeším. Jenže.. na konci dne jsem fakt spokojená, miluju svoji rodinu strašně moc a děti jsou moji mazlíčci. Není to vždycky lehké, být doma. Ale nešílím. I když nezapadám do škatulek, vím, kam patřím.

 

 

Autor: Ivana Ashby | středa 27.7.2011 10:44 | karma článku: 15,12 | přečteno: 1813x
  • Další články autora

Ivana Ashby

Ochutnavka Vina “Texas Style”

Rozhodla jsem se podelit o svoji prvni vinovou ochutnavku v Texasu. Nevedela jsem co od ni zde ocekavat, protoze vse je jine nez v UK i v CR a musim priznat, ze jsem byla jsem velmi mile prekvapena! Vlastne to byla zatim ta nejlepsi ochutnavka, na ktere jsem kdy byla! Texas nezklamal!!

25.10.2012 v 20:17 | Karma: 8,92 | Přečteno: 831x | Diskuse| Ostatní

Ivana Ashby

Po roce v USA - je to lepší než v UK nebo Česku?

Tak už je to přes rok, co bydlíme v Texasu. A musím přiznat, že už jsem si zde zvykla a Texas je můj nový domov. Chtěla bych se podělit o celkem zajímavé? postřehy a porovnání s UK. Za tento rok jsme obdrželi zelenou kartu, tak jsme oficiálně trvalí residenti USA.

16.7.2012 v 10:42 | Karma: 20,03 | Přečteno: 2930x | Diskuse| Ostatní

Ivana Ashby

Levá strana už není ta pravá aneb řízení v USA

Jak už jsem psala v předešlých článcích, před zhruba půl rokem se naše rodina přestěhovala do USA. Než jsme se přestěhovali, tak nám náš právník doporučil, ať si uděláme tzv. mezinárodní řidičský průkaz, protože s britským bychom si vystačili maximálně měsíc. Následovali jsme jeho radu, ale po příjezdu do USA jsme stejně zjistili, že budeme muset udělat americký, protože mezinárodní sebou nesl jisté nevýhody. Ale ani Řím nebyl postaven za den, a tak nám to trvalo déle.

26.9.2011 v 9:58 | Karma: 9,84 | Přečteno: 1361x | Diskuse| Ostatní

Ivana Ashby

Očkování, škola, zdraví a tak různě z USA

Naše děti už zahájily školu. Školní rok tady začíná dřív, většinou v srpnu. Protože jsem donedávna žili v Anglii, museli jsme nechat děti doočkovat, než šly do školy. Narozdíl od Angličanů, Američané očkují na trošku víc nemocí. Teda, očkování v USA povinné není, ale bez potvrzení o všech očkováních není možné přijetí dětí do škol. Kdekoliv je dítě v kolektivu, třeba i v mateřském centru, musí mít očkování. Děti to braly celkem sportovně, jako vše tady. Jsme tady sotva půl roku a za tu dobu si zvykly a už je vidět, jak se z anglických dětí stávají děti americké. Slovník a intonace se mění. Děti jsou vůbec úžasné, jak rychle se přizpůsobí. Nedá se říct, že jim chybí Anglie. Prostě jsme teď doma tady. Další očkování nás čeká za pár let.

29.8.2011 v 10:56 | Karma: 16,49 | Přečteno: 2748x | Diskuse| Ostatní

Ivana Ashby

Lidi s tetováním jsou všichni vyrovnaní a vzdělaní a supr

Musím se omluvit tetovaným a jiným lidem, kteří si zdobí tělo. Ano, omlouvám se moc a moc. Jsem totiž mimo. Já jsem netušila, jak moc skvělí lidé mají tetování. Kolik ředitelů, manažerů. Jak je tetování drahé. Jak si ho nemůže žádná nízká třída dovolit, takže to není jasně záležitost nízké třídy. Tetování je taky decentní. Umělecké. A vůbec neříká nic o lidské psyché. Omlouvám se tedy všem tetovaným, netušila jsem, že ani jeden z nich nemá nízký příjem a nízké sebevědomí. Dokonce jsem se dozvěděla, že trpím neurozou a separačním traumatem a měla bych se léčit. Možná si po terapii nechám udělat i nějaké to tetování. Protože tetovaní lidi jsou fakt skvělí:

25.8.2011 v 7:22 | Karma: 38,93 | Přečteno: 26616x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Precheza dostala novou pokutu za únik oxidu siřičitého, má zaplatit půl milionu

27. dubna 2024  11:27

Přerovská chemička Precheza dostala za únik oxidu siřičitého do ovzduší v říjnu 2014 od České...

Čínská armáda se vrátila k Tchaj-wanu. Dvanáct letadel přeletělo dělící linii

27. dubna 2024  11:11

Tchaj-wan v sobotu zaznamenal obnovenou aktivitu čínské armády ve své blízkosti. Tchajwanské...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05,  aktualizováno  10:41

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

Zemřel Robert Kvaček. Spisovateli a uznávanému historikovi bylo 91 let

27. dubna 2024  10:10,  aktualizováno  10:24

Ve věku 91 let zemřel historik a spisovatel Robert Kvaček. Ten patřil k největším osobnostem...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 45
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5296x
Typická ženská, která musí kecat do všeho, proto se rozhodla psát blog